منتدى منارة دشنا



 
الرئيسيةس .و .جالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
علي عبد الله
مؤسس المنتدى
مؤسس المنتدى
avatar

ذكر

العمر : 46
عدد الرسائل : 3082
تاريخ التسجيل : 19/08/2008

مُساهمةموضوع: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   19/1/2009, 8:05 pm

القصة الأولى
قال لي ( يا مصري )

Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

حكى لي صديقي المدرس المصري المعار إلى السعودية أنه وجد تلميذين يتشاجران
فتدخَّل لفض المشاجرة وسأل عن السبب
فقال التلميذ الأول :
لقد شتمني بأبي فقمت بضربه
فسأل التلميذ الآخر لماذا شتمته ؟
فقال :
لقد شتمني هو أولاً وقال لي : يا مصري !!!!
فتعجب المدرس ووقف مذهولا
ولم يسعه إلا أن يضحك
وشر البلية ما يضحك

Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Evil or Very Mad


القصة الثانية
ارجع يا مصري

Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

حكى لي أحد أصدقائي الذي يعمل بالسعودية أنه ذهب ليصلي بمسجد من المساجد
وبعد أن أقيمت الصلاة واصطف الناس بالصفوف فوجد الصف الذي أمامه به مكان
فتقدم ليقف فيه فوجد أحد الأشخاص يشد يده ويقول له ارجع ورا يا مصري

Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Evil or Very Mad


القصة الثالثة
الجزائري البربري طرد الأنصاري من المدينة المنورة

Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

حكى لي أحد الأشخاص أنه ذهب ليعمل بالسعودية وكان فرحا شديد الفرح
لأن العمل كان بالمدينة المنورة مدينة رسول الله صلى الله عليه وسلم
ومدينة أجداده الأنصار
وكان الكفيل جزائريا
وكان هذا البربري شديد التسلط ويتعمد إذلال العاملين
فلم يذعن الأنصاري للذل الذي يتعرض له
فقام الكفيل بإنهاء عقده وطرده من المدينة
وعاد خائبا إلى أهله بوجه غير الذي تركهم به

Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Evil or Very Mad


هذه القصص الثلاث حقيقية مئة بالمئة
وليست من الخيال
ما رأيكم ؟؟


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] من مواضيعي [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://deshna.ahlamontada.net
محمد سعد نور
مشرف سابق
avatar

ذكر

العمر : 50
عدد الرسائل : 73
تاريخ التسجيل : 29/09/2008

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   19/1/2009, 9:09 pm

بعد ما المصرى علم كل العرب ازاى يبيع وازاى يشترى وازاى يشتغل وعلم الكل
اصبح المصرى مرض معدى
والسبب بعض المصريين اللى تركوا بصمات سيئه فى الخارج
وحسبى الله ونعم الوكيل
والله العظيم ما فى غير المصرى ولولاه الكل ولا حاجة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
جمال عبدالراضى راوى
مشرف سابق
avatar

ذكر

العمر : 28
عدد الرسائل : 1676
تاريخ التسجيل : 25/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   20/1/2009, 1:04 pm

المصرى هو اللى علم الناس دى
ازاى يعملوا الحضاره اللى هما عملوها
بس اقول ايه (اعمل الخير وارميه البحر )وعجبى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
رجب زين العابدين حماد
عضو جديد
عضو جديد
avatar

ذكر

العمر : 31
عدد الرسائل : 4
تاريخ التسجيل : 05/06/2009

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   5/6/2009, 5:17 pm

بالنسبه للمواطن المصرى فعلا مكرؤه فى كل مكان رغم هذا الا معظم ادارات الاعمال بالخارج اداره مصريه بس على رأى المثل العين دايما تكره اللى احسن منها والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
قمر
عضو نشيط
عضو نشيط


انثى

العمر : 30
عدد الرسائل : 126
تاريخ التسجيل : 25/05/2009

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   5/6/2009, 5:32 pm


احبتى
المصرى له الفضل علينا نحن السعودين فهوالذى له الفضل
وانا عن نفسى ادين بالفضل لمدرس مصرى كان له الفضل فى تعليمى فى
التعليم الابتدائى وكان يحضر لدينا البيت وتعلمت على يده
وكان يدرسنى جميع المواد
المصرى هو الذى يعود له الفضل على سائر العرب
ومن ينكر هذا فهو حاقد
مرحب بيكم يامصرين فى بلدكم السعوديه
ولكن من خلال انى سعوديه
الاحظ ان حنا نحترم الصعايده ونحبهم اكثر
لانهم قريبين منا
لكم العتبى حتى ترضوا يا اعز الناس
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
عصام الكاشف
عضو جديد
عضو جديد


ذكر

العمر : 41
عدد الرسائل : 7
تاريخ التسجيل : 23/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   5/6/2009, 10:53 pm

نتقدم لك بالشكر اختى قمر
على المجامله اللطيفه التى ان دلت فانما تدل على اصلك الطيب ومعدنك النفيس
وانا مش مستغرب انك بتقولى كده عشان اهل السعوديه مش كلهم زى بعض
واهل مصر برضه مش كلهم زى بعض والناس معادن
متشكر جدا على ذوقك وكلامك الطيب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
وليد محمود
مشرف سابق
avatar

ذكر

العمر : 27
عدد الرسائل : 171
تاريخ التسجيل : 11/03/2009

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   6/6/2009, 2:06 pm

شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية . موفق بإذن الله ... لك مني أجمل تحية .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
amr_nice27
عضو جديد
عضو جديد


ذكر

العمر : 27
عدد الرسائل : 2
تاريخ التسجيل : 11/06/2009

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   11/6/2009, 1:21 am

السلام عليكم لا تلموا من يهين المصريين خارج بلدهم بل لموا من يهينوا المصريين بداخل بلدهم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
amr_nice27
عضو جديد
عضو جديد


ذكر

العمر : 27
عدد الرسائل : 2
تاريخ التسجيل : 11/06/2009

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   11/6/2009, 1:29 am

والله احنا المفروض نزعل على نفسنا لاننا بنشغل غند المستحدثين فى التقدم والله يا جماعه دول عندهم نقص وحقد على المصريين بلد زى الامارات الكويت دول لسه مكملوش قرن من الزمان لكن نعمل ايه ده زمن القرود انا ممكن اوصفهم دول عباره عن رعاه غنم وهما ماشين فى الصحراء لقيوا حاجه غريبه كده فاستدعوا الخبرا قالوا ده بترول فهما طبعا ميعرفوش يعنى ايه بترول فقالوا دى بيتشرب ولا ايه الخبرا قالوا لا احنا بنشترى البترول ده وبعدين باعوا البترول بيقى معاهم فلوس وهذه هي القصه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
اسامه محمد راشد1
عضو جديد
عضو جديد
avatar

ذكر

العمر : 29
عدد الرسائل : 27
تاريخ التسجيل : 03/07/2009

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   6/7/2009, 11:18 pm


  1. السلام عليكم احب ان اقول مثل صعيدى <من خرج من داره قل مقداره
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احمد صالح
عضو فعال
عضو فعال
avatar

ذكر

العمر : 39
عدد الرسائل : 244
تاريخ التسجيل : 15/07/2009

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   15/7/2009, 3:25 pm

مش كل الناس زي بعضها انا اعيش بالامارات وبصراحه ما بنلاقي غير الطيبه والكرم والثقافه والفطره بنفس الوقت
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
احمد رمضان
عضو جديد
عضو جديد
avatar

ذكر

العمر : 34
عدد الرسائل : 7
تاريخ التسجيل : 19/05/2009

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   24/8/2009, 12:01 pm

موضوع جميل وفع المصري هيفضل مصري وتاج المصريين الصعايدة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.abomanaa.com
Pop660
عضو جديد
عضو جديد


ذكر

العمر : 53
عدد الرسائل : 2
تاريخ التسجيل : 29/09/2009

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   29/9/2009, 12:47 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
أسمحولى من فضلكم
الى كتب الرسالة مشكور عليهآ أولآ والتعليقات من الأخوة كل واحد حسب رأية الشخصى وطريقة تفكيرة طبعآ لا يلام عليها وانا أحب اقول رأيى وده رأى شخصى مش مفروض أن اى انسان ينقاد وراءة أو يقتنع بيه..
بالبلدى كده أن كل أنسان وله طبعة الخاص أنا كنت فى السعودية لفترة بسيطة وشفت تعاملات مختلفة منها الجميلة ومنها السيئة ومهما أنت كنت بتتعامل كويس أو العكس دة بيرجع حسب نوعية الأنسان الى بتتعامل معاه أو عقليتة كل دول الخليج والعالم منهم من يحترم المصرى أو أى جنسية ومنهم من يتعالى وعلى فكرة فيه مصريين كتير فى الخارج بيسيئوا لمصر جآآ وأكيد الى بيشوف تعاملهم بياخد فكرة سيئة عن كل المصريين وده زى ما قلت حسب كل أنسان وتفكيرة.... أشكركم وأسف على الأزعاج لو كنت طولت فى الكلام مع حضراتكم
ملحوظة ::: أنا من مواليد دشنا وأعشق ترابها جدآآآ لآنى قضيت طفولتى بها
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
المستشارصلاح رسلان
مشرف سابق
avatar

ذكر

العمر : 42
عدد الرسائل : 864
تاريخ التسجيل : 05/12/2008

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   29/9/2009, 8:13 pm


انا اؤيد الاستاذ مصطفى بوب لاننا مع الاسف نرى كل يوم من الحكايات التى تحدث فى الخارج للمصريين ما يشيب لها الوليد فمثلا نجد ان المصرى فى الخارج رخيص لدى بلده ياكل ماله ويهتك عرضه صاحب البلد ولا يجد من يسال عنه احد من بلده او سفارته وايضا نجد فى موسم الحج وموسم العمره من يذهب الى الاراضى المقدسه للتسول ونجد فريق اخر يذهب للسرقه ونجد فريق اخر يتنافس على العمل مع ابناء بلده ويقوم بضرب الفتنه بين ابن بلده وبين صاحب البد الخليجى او غيره وايضا يقوم بالوشايه وتشويه صورة ابن بلده كى ينافسه فى العمل او ياخذ منه العمليه وهذا بمراى من صاحب البلد ايضا نجد رجل اخر قد صرح لزوجته للسفر الى الكويت او الامارات مثلا بمفردها للعمل وهذا ماذكرته يحدث كثيرا وقد شاهدت ذلك كثيرا فلى اصدقاء ومقربين كثير من دول الخليج فى القاهره يقصون على قصص غريبه اقف امامها فى منتهى الخجل وايضا عندما ياتى احدهم الى القاهره يجد كل ما يريده فعندما يرونه يرتدى العقال ياتيه القواد وياتيه النصاب وتاتيه المومسات وغيرهم وانا رايت ذلك بعينى راسى ونجد فى المقابل اناس محترمين معلمين واطباء وقضاه ومن على شاكلتهم يذهبون الى تلك الدول باعاره من بلادهم مصر ولكن هيهات ان تلك الفئه شرزمة قليلون فى نظرهم بالمقارنه بالاصناف السيئه الذين هم من كل حدب ينسلون فيضيع الخير فى الشر ولا يكون الخير الا كنقطة لبن فى بحر ملح فلا تؤثر فيه تقول انك مصرى اذن انت نصاب وكذاب وقواد ومادى وحرامى وواطى الا اذا قولت انك صعيدى فمن الممكن ان ينظر اليك نظره اخرى ربما اقل بكثير من نظرته الى ابناء الوجه البحرى لان اغب الصفات التى ذكرتها محققه فيهم ولا نعفى اهل الصعيد من ذلك ولكن قليل ما هم فاكثرهم ينظرون الى اهل الصعيد انهم قبائل مثلهم ويحتفظون بقيمهم وعاداتهم مثلهم هذه هى الحقيقه اخى الفاضل ولكم كل الشكر والتقدير
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
العاشق للثقافة
عضو جديد
عضو جديد
avatar

ذكر

العمر : 55
عدد الرسائل : 7
تاريخ التسجيل : 08/11/2009

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   28/11/2009, 5:16 pm

المصرى مصرى بحضارة ضاربة فى جذور التاريخ اعلم ان شاهد من العرب اهرامات مصر ومعابد القدماء المصرين عرف كيف للمصريين شيدو اعظم حضارة على الارض واعلم ان فى كل مجتمع الجيد والردئي
واخيرا اعرف دائما محتواك من العلم والثقافة وعامل الناس على قدر عقولها العاشق للثقافة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد جلال
مدير
مدير
avatar

ذكر

العمر : 41
عدد الرسائل : 3174
تاريخ التسجيل : 20/08/2008

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   28/11/2009, 7:42 pm

لقد هان المصري في بلده ولذلك كان من الطبيعي ان يهون في اعين الاخرين ونحن اذا اردنا ان نكتسب احترام الشعوب الاخرى فيجب علينا ان نحاول ان نكون افضل منهم في تعاملنا مع بعضنا في المقام الاول وإذا كان يعيبنا الكثرة والفقر فيكفينا شرفا ان رسول الله صلى الله عليه وسلم قد أوصى علي أهل مصر كما في
صحيح مسلم - (12 / 376)
عَنْ أَبِي ذَرٍّ قَالَ
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِنَّكُمْ سَتَفْتَحُونَ مِصْرَ وَهِيَ أَرْضٌ يُسَمَّى فِيهَا الْقِيرَاطُ فَإِذَا فَتَحْتُمُوهَا فَأَحْسِنُوا إِلَى أَهْلِهَا فَإِنَّ لَهُمْ ذِمَّةً وَرَحِمًا أَوْ قَالَ ذِمَّةً وَصِهْرًا ......"


[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة] [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
علاء الدين عبدالرافع
مشرف سابق
avatar

ذكر

العمر : 47
عدد الرسائل : 364
تاريخ التسجيل : 27/01/2009

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   28/11/2009, 9:13 pm

المصري ما زال مصري في نظر المصرين
ولكن المصري في بعض البلاد
ما هو الا اداة للعمل
كأنه عباره عن ترس يعمل
في مصنع
وعندما يكسر اسنان الترس
يتم الاستغناء عن الصنع بالكامل

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ahmed gadalla
عضو جديد
عضو جديد


ذكر

العمر : 38
عدد الرسائل : 47
تاريخ التسجيل : 08/12/2009

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   10/12/2009, 11:45 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
اولا انامقيم بالسعوديه
لا المصرين واحد ولا السعودين واحد
لاكن ال بيقل قيمتنا فعلا وجه بحرى
منهم ممرضات ومدرسات ولا يوجد محرم مع اى منهم
لاكن والحمدلله انى صعيدى وافتخر
السعودى يعرف انك من الصعيد يعاملك بكل احترام
لاكن اذا كان ملناش خير فى بلدنا *****كفايه كده فهمتو
سلاااااام
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
maher
عضو جديد
عضو جديد


ذكر

العمر : 49
عدد الرسائل : 3
تاريخ التسجيل : 21/12/2009

مُساهمةموضوع: رد للاخ احمد جادالله المقيم بالسعوديه   21/12/2009, 12:41 am

بسم الله الرحمن الرحيم
والصلاه والسلام على اشرف الرسلين سيدنا ونبينا محمد المبعوث رحمه للعالمين وبعد :
السلام عليكم جميعا

اولا اتشرف انى معكم الان وهذه اول مشاركه لى معكم والصدفه فقط هيا من عرفتنى ان فيه منتدى اسمه مناره دشنا وذالك من حسن حظى اولا انا مصرى من دشنا واقامتى الدائمه بمصر بالقاهره ولكنى حاليا اعمل بدوله الكويت - مقيم بدوله الكويت

انا اود الرد على الاخ احمد جادالله المقيم بالسعوديه الذى قال ان وجه بحرى هم من يقللو من قيمتنا وان السعودى يعرف انك صعيدى يعالملك بكل احترام - وهذا الكلام عن لسانه وموجود يا اخى العزيز يا بتاع وجه قبلى وجه بحرى دول برده مصريين كرامتك من كرامتهم واذا كنت انتا بتقول عنهم كده يبقى منزعلش من الاغراب لما يقولو عننا مصريين الاخ الفاضل انا مقيم بالكويت واكيد تعرف كتير من بلدياتك مقيمين هنا ياريت تساله المصريين والوجه القبلى بالتحديد بيتعاملو ازاى منن اصحاب البلد هنا وماذا يفعلو هم بانفسهم نظرا لسلبيتهم وجهلم بقوانين البلد ورضائهم بالذل والمهانه وياريت يعرفك كم المصريين المقيمين هنا بصوره غير شرعيه يعنى اقامات بالفلوس وبيشتغل عند غير كفيله وهو راضى عن ذالك - ارجو منك بلاش الكلام بعنصريه كلنا مصرييون وكلنا نهتم بمصريتنا وانما القبليه اللى بتتكلم عنهخا خليها بمصر وبلاش تفرق بين المصرين القبلى والبحرى فان فى كل بلواه وصوابع ايدك مش زى بعضها اذا كنت انتا فى السعوديه وبتقول ان المصريين وجه بحرى قلو قيمتنا فانا عاتب عليك قيمتنا اننا مصريين وليست باننا وجه قبلى ولا وجه بحرى - والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ahmed gadalla
عضو جديد
عضو جديد


ذكر

العمر : 38
عدد الرسائل : 47
تاريخ التسجيل : 08/12/2009

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   21/12/2009, 9:38 am

انت علقت علي كلامى فقط لكن
كثير رد نفس الرد وانا لا ارد مثل ردودهم لكن
ال بقوله انا امر واقع ومن اهل المملكه
اسال نفسك سؤال وجاوب انت لنفسك
هل يوجد خليجى ياتى للفسحه فى الصعيد
جاوب علي نفسك ياطيب وشكرا
ومره اخر اقول انا مصرى وصعيدى وافتخر انى صعيدى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
maher
عضو جديد
عضو جديد


ذكر

العمر : 49
عدد الرسائل : 3
تاريخ التسجيل : 21/12/2009

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   22/12/2009, 6:51 pm

يا استاذ احمد يا غالى انا فقط قلت اننا فى الغربه اسمنا مصريين ونحمل جواز سفر واحد ونعتز به اننا مصريين وكل من هنا صعايده ويفتخرو انهم صعايده لست وحدك من يتشرف كونه صعيدى ولا افهم ما معنى سؤالك هل ياتى احد من الخليج للسياحه بالصعيد ارجو التوضيح ما معنى السؤال وما المغذى منه انا تكلمت عن اننا مصريون ولم اتكلم عن السياحه بمصر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ahmed gadalla
عضو جديد
عضو جديد


ذكر

العمر : 38
عدد الرسائل : 47
تاريخ التسجيل : 08/12/2009

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   22/12/2009, 8:12 pm

وهذا
ماذكرته يحدث كثيرا وقد شاهدت ذلك كثيرا فلى اصدقاء ومقربين كثير من دول
الخليج فى القاهره يقصون على قصص
غريبه اقف امامها فى منتهى الخجل وايضا
عندما ياتى احدهم الى القاهره يجد كل ما يريده فعندما يرونه يرتدى العقال
ياتيه القواد وياتيه النصاب وتاتيه المومسات وغيرهم وانا رايت ذلك بعينى

راسى

هذا هو الرد ال محيرك يا اخى العزيز
وبعدين انا لم انطق بكلمة سياحه من الاساس انا بقولك فيما معناه انى قلت هذا الكلام لان مفيش حد من الخليج بينزل الصعيدى
هو شارع الهرم وشرم والاماكن دى مش هكمل
كل لبيب بالاشاره يفهم
شكرااا
ده مقتبس من رد سيادة مستشارنا الكريم جزاه الله خيرا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
HASHIM
عضو جديد
عضو جديد
avatar

ذكر

العمر : 40
عدد الرسائل : 14
تاريخ التسجيل : 29/08/2011

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   3/9/2011, 4:43 pm

بسم الله الرحمن الرحيم
اتشرف بمنتدى منارة دشنا الكرم واقل لهم
كل عام وانتم بخير
الى كل الاعضاء
من طرف اخيكم
هاشم Arrow
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.com_h@yahoo.com
عباس اسماعيل
عضو فعال
عضو فعال
avatar

ذكر

العمر : 27
عدد الرسائل : 427
تاريخ التسجيل : 01/03/2011

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   12/9/2011, 11:47 am

لاحول ولا قوة الابالله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد الصحاف
عضو مميز
عضو مميز
avatar

ذكر

العمر : 27
عدد الرسائل : 185
تاريخ التسجيل : 19/08/2011

مُساهمةموضوع: رد: صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )   17/10/2011, 12:25 am

للاسف الاخوه العرب بينظرو لمصر نظره ليست فى محلها .

سال طالب من السعوديه باستهزاء الاستاذ الدكتور محمد مدحت جابر

ما الفرق بين المصرين والبقر؟

فاجابه د/محمد

قالا البحر الاحمر
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
صدق أو لا تصدق ( ثلاث قصص حقيقية )
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى منارة دشنا :: قسم القضايا العامة :: قضايا مجتمعية-
انتقل الى: